Polariserande solglasögon av märket Vision


Jag har ett par gamla och väldigt slitna solglasögon som jag verkligen älskar.
Tyvärr har de fått utstå mycket och glasen är repiga, ytan på bågarna börjar släppa och de är allmänt nedgångna.

De sitter så otroligt skönt, även efter flera timmar och jag skulle så gärna vilja hitta någonstans där man kan köpa dem. Så nu hoppas jag på att någon läser mitt inlägg och vet vart de går att få tag i.

Jag har märket, Vision, men inget annat. Framifrån ser de ut så här:


På bilderna jag tagit ser glasen nästan bruna ut, men de är i verkligheten gula.
De har en text på insidan av bågen där det står "Classic DX" och det ser ut så här:


Utslitet Vision-märke:


Anledningen till att jag vill hitta solglasögon av samma modell är att de sitter så bra på öronen och jag har inte hittat några solglasögon till överkomligt pris som ens kommit i närheten. Och när man provar i affär så går det helt enkelt inte att förutse hur de kommer kännas efter 2-3 timmars fiske. Alla solglasögon jag provat innan har gjort riktigt ont efter ett tags användning.

Hoppas någon känner igen dem och kan hjälpa till.

Kommentarer

Anne

2010-10-24 - 16:49:57
Det verkar som om de varit med om ett och annat fiskeäventyr.

Lycka till i sökandet!

Magnus

2010-10-25 - 13:20:19
Ring till Fly Dressing i Habo på 036-46095

De är generalagent (tror jag) för Visions grejer i Sverige. De om någon borde veta om de fortfarande finns att få tag i eller kanske rent av har dom hemma.

Torbjörn

2010-11-12 - 11:07:02
Tintin,

kontakta Fiskecenter och ta med dig ögonen in så beställer de åt dig från Vision. jag tror att de köper från dem.

//Torbjörn

Skriv en kommentar